IMG-20171102-WA0007-716544Treballadors de l’Ajuntament de Móra d’Ebre i representants polítics de l’equip de govern encapçalats per l’alcalde, Joan Piñol, han participat avui en una concentració per a manifestar el seu compromís amb la llibertat i per expressar el seu rebuig a l’aplicació de l’article 155 de la constitució espanyola. La concentració ha tingut lloc a la plaça de Baix, davant de la porta de la Casa de la Vila.
En el decurs de l’acte s’ha llegit un manifest en què s’ha denunciat el fet que avui una part dels consellers de la Generalitat i de la mesa del Parlament han sigut cridats a declarar davant la justícia espanyola, i s’ha recordat l’empresonament dels dirigents d’Òmnium Cultural i de l’Assemblea Nacional Catalana, Jordi Cuixart i Jordi Sànchez.
D’altra banda, aquesta tarda, a les 19.00 h, tindrà lloc una nova concentració davant de l’Ajuntament, per a donar suport a la legitimitat del Govern del president Carles Puigdemont, malgrat que ha estat cessat pel govern espanyol arran de l’aplicació de l’article 155 de la constitució espanyola.
El manifest que s’ha llegit és el següent:
MANIFEST PER A LES CONCENTRACIONS DE LES 12.00 H DAVANT DELS CENTRES DE TREBALL
Companys, companyes,
Avui hem vist com bona part dels consellers del nostre govern legítim i la mesa del Parlament de Catalunya han declarat als tribunals polítics de Madrid. En total, vint representants escollits amb el vostre vot, amb el meu vot, amb el vot de tots els que som aquí, en eleccions lliures.
Els nostres representants legítims no són a Madrid perquè hagin fet que la policia utilitzi la violència contra la gent. No són en un tribunal perquè s’hagin gastat els diners dels ciutadans en AVE i aeroports buits. No els estan investigant per haver robat. Els estan investigant per haver complert el seu programa electoral: Organitzar un referèndum i proclamar la República Catalana.
El nostre parlament legítim, el nostre govern legítim, els nostres representants, són en un tribunal mentre els policies que ens van apallissar l’1 d’octubre són condecorats. Si aquesta és la seva democràcia, nosaltres som els colpistes, com ens recordaven uns simpàtics neonazis amb el braç alçat ahir a l’estació d’Atocha.
La majoria del poble de Catalunya no reconeix la intervenció de les nostres institucions, i ho demostrarem, tant avui i aquí, al carrer, tants cops com sigui necessari, com el 21 de desembre, a les eleccions.
Perquè no pararem fins que el nostre govern legítim sigui restituït, tots els presos polítics tornin a casa, i puguem fer efectiva aquesta República que vam declarar i ens han robat!
Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, també va per vosaltres! Ens en recordem, de vosaltres, i volem que torneu a liderar el carrer!